Values-based orientation influence on the development of a sense of psychological well-being among students

Authors

  • Nataliia Ivantsev кафедра загальної і  клінічної психології  Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (м. Івано-Франкіськ)
  • Olena Pototska

DOI:

https://doi.org/10.15330/vpufpn.22.5-11

Keywords:

values-based orientation, psychological well-being, personal self-realization, student youth

Abstract

In this article the theoretical analysis of the relevant subject matter is carried out, in particular different approaches are analysed in substantiating the phenomenon of psychological well-being (its components and demonstration rates) as well as the theoretical methodological aspects of personal psychological well-being formation for appropriate functioning in society are highlighted. The essence of the psychological well -being relationship with the personal value orientations is outlined. Values -based orientation influence on developing a sense of psychological well-being among students are empirically detected.

Author Biographies

Nataliia Ivantsev, кафедра загальної і  клінічної психології  Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (м. Івано-Франкіськ)

кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної і  клінічної психології  Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (м. Івано-Франкіськ)

Olena Pototska

магістр психології ПНУ ім. Василя Стефаника

Published

2019-09-15

Issue

Section

Articles