Постмодерністський вимір романів Філіпа Рота
DOI:
https://doi.org/10.15330/sch.2020.9.124-131Ключові слова:
Ф. Рот, постмодернізм, епістемологічна невизначеність, реальність і фікційність, жанр, стильАнотація
Статтю присвячено дослідженню особливостей втілення постмодерністської парадигми в романах Філіпа Рота. Метою статті є з'ясування співвідношення основних параметрів постмодерністської концепції з жанрово-стильовою і поетико-наративною специфікою творчості Ф. Рота. Дослідницька методика базується на використанні історико-літературного, структурно-функціонального, наратологічного методів та принципів інтертекстуального аналізу. У результаті дослідження виявлено, що ознаки постмодернізму простежуються у більшості творів Ф. Рота, однак попри численні експерименти з реальністю і наративом, кращі романи письменника (як-от e. g. «Людське тавро») засвідчують еволюцію до «воскресіння суб’єкта«, відновлення повноцінного людського характеру замість концептуалізації розщепленого «Я» і дегуманізованої особистості. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні трансформації концепту «епістемологічна невизначеність» та його складників у творчості Філіпа Рота: відчуття невиправності існування, неможливості осягнення глибинних меж людської сутності залишається актуальним, але набуває ознак екзистенціального запитування. Матеріал статті може бути використаний науковцями в процесі подальшого вивчення еволюції постмодернізму в новітній літературі, а також у процесі виконання кваліфікаційних робіт у закладах вищої освіти.