Проблема звукової фактури літературного матеріалу у теоретичних розмислах Валер’яна Поліщука

Автор(и)

  • Олеся Омельчук Відділ теорії літератури, Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка НАНУ

Ключові слова:

Валер’ян Поліщук, Василь Еллан-Блакитний, пролетарська поезія, вокалізм літературного тексту, конструктивізм

Анотація

Мета У статті аналізується роль, функція та еволюція поглядів В. Поліщука на значення звукового фактору літературного матеріалу.

Дослідницька методика Використано історико-генетичний та історико-функціональний методи.

Результати Показано, що Поліщук, розробляючи свою концепцію нової пролетарської поезії, враховує вплив ідеологічного аспекту, а також кореляцію між політикою, поезією та музикою. Поліщукове трактування музично-звукового оформлення поезії безпосередньо залежало від ідей конструктивізму, витоки яких можна прослідкувати від приблизно 1921 року, коли він сформулював ідею «динамізму». Упродовж 1920-х років Поліщукові погляди на музичний / вокальний аспект літератури залежали від різних параметрів, але в цілому відповідали його уявленням про літературу як про матеріальний потік слів, ідей, ритмів і звуків.

Наукова новизна Дискусія про мінор і мажор в літературі між В. Поліщуком та В. Елланом-Блакитним проаналізована у контексті теоретичної і естетичної позиції В. Поліщука.

Практичне значення стаття актуалізує історико-літературні та теоретико-літературні проблеми, пов’язані з вивченням пролетарського та авангардного літературного процесу в Україні на засадах академічного літературознавства.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-01

Номер

Розділ

Українська література