РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ ДОСЛІДЖЕНЬ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.57.2.77-80Ключові слова:
мотив, мотивація, навчальна мотивація, студент, навчальна діяльністьАнотація
У матеріалі представлено ретроспективний аналіз досліджень проблеми формування мотивації навчальної діяльності. Визначено, що витоки сучасних теорій мотивації лежать у роботах давньогрецьких і давньоримських мислителів. Їхні праці стали основою для потребнісних теорій мотивації, які були розвинені французькими мислителями у ХVIII столітті. Ці теорії разом з іншими мотиваційними концепціями продовжують розвиватись у сучасних наукових дослідженнях. Для біхевіористських теорій мотивації ХХ ст. характерне визначення мотивації через сукупність базових потреб особи. У когнітивних концепціях мотивації визначальним фактором людської поведінки слугував внутрішній психічний процес прийняття рішень. Як педагогічну проблему розвиток мотивації до навчальної діяльності можна розглядати з позиції загальної теорії розвитку.
Зроблено висновок про те, що на думку більшості дослідників, мотивація виконує роль спонукальної сили стосовно процесу навчання. Сам процес навчання є основою для виховання і розвитку навчальної мотивації студентів.