ФОРМУВАННЯ РЕФЛЕКСИВНОЇ КУЛЬТУРИМАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • ОКСАНА ЦЮНЯК

DOI:

https://doi.org/10.15330/obrii.57.2.81-84

Ключові слова:

рефлексія, культура, професійна рефлексія, здатність до рефлексії, рефлексивна культура, майбутні вчителі початкових класів, заклад вищої освіти

Анотація

У статті здійснено аналіз наукових праць учених, котрі актуалізують проблему формування рефлексивної культури майбутніх учителів початкових класів у закладах вищої освіти, та нормативно-правової бази України. Зокрема, розкрито сутність понять «рефлексія», «культура», «рефлексивна культура», «формування рефлексивної культури майбутніх учителів початкових класів».

З’ясовано, що рефлексивна культура майбутніх учителів початкових класів − інтегральне багаторівневе динамічне особистісне утворення, структура якого включає такі складові, як: система ціннісних орієнтацій, моральних норм; уміння психологічно грамотно виходити з важких педагогічних ситуацій і будувати взаємини з колегами, батьками, дітьми; прагнення до самопізнання, самовдосконалення; усвідомлення необхідності пошуку особистого сенсу життя.

Вважаємо, що формування рефлексивної культури майбутніх учителів початкових класів відбувається у навчально-педагогічній діяльності, зокрема, це досвід власної діяльності; здатність до самоспостереження; спрямованість на самопізнання власних можливостей і здібностей; усвідомлення себе як суб'єкта навчальної діяльності; наявність адекватної самооцінки, усвідомлення ставлення інших, оцінки іншими її результатів; відповідність змісту діяльності студентів поставленим завданням, причин успіхів і невдач, помилок і труднощів у ході розв’язання навчально-педагогічних задач.

Біографія автора

ОКСАНА ЦЮНЯК

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

 

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-20

Номер

Розділ

Наукові статті