ОСВІТНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ЇХНІ ДОМІНАНТИ: МІЖ ДИНАМІКОЮ ТА СТРУКТУРОЮ ПРОЦЕСУАЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • ЛЕХ ВІТКОВСЬКИЙ

DOI:

https://doi.org/10.15330/obrii.57.2.10-18

Ключові слова:

домінантна дуальність, динаміка, оператор versus, структури, традиційні описи процесів, трансформації

Анотація

У тексті обговорюються трансформаційні метапедагогічні контексти з використанням герменевтики, критичної рефлексії, психоаналізу, антропології та проєкту "прикладних гуманітарних наук". Проблематика: (1) зміщення домінанти серед чинників професійних процесів і практик, таких як: діалогу, раціональності дії, розуміння традиції, свободи, змін, ідеалу простору дії; (2) трансверсальність, структурна дуальність та коливання навколо дилем дії та домінант психосоціального розвитку; (3) пастки, обмеження та прогалини традиційних описів взаємин між агентами у трансформації людської ідентичності, втрата розривів та внутрішніх напружень; (4) антипозитивістський прорив у поясненні процесів і троп "вибухового ефекту" у трансформаціях емоційно-когнітивних репрезентацій існуючих суб'єктів, включаючи їх самотрансформацію та інтерактивний альянс у дії; (5) інші приклади зазначеної концептуалізації. Автор вказує на нове значення терміна "теорія" з позицій "антипозитивістського повороту", у т. ч. теорій у педагогіці, соціології та філософсько-прагматичних концепціях.

Біографія автора

ЛЕХ ВІТКОВСЬКИЙ

доктор хабілітований гуманітарних наук, професор звичайний, Інститут Педагогіки Поморського Університету в Слупську

 

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-20

Номер

Розділ

Наукові статті