ВИДАТНІ УКРАЇНСЬКІ ПЕДАГОГИ ПРО РОЛЬ РІДНОЇ МОВИ В ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОМУ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ
Ключові слова:
українська мова, рідне слово, інтелектуальний розвиток, освіта, навчанняАнотація
У статті аналізуються проблеми утвердження української мови як державної в умовах розбудови незалежної Української держави. Розглядається ст.7 нового Закону України "Про освіту", яка призвела до погіршення добросусідських відносин з Угорщиною, Молдовою, Румунією та іншими країнами. Обгрунтовується, що ст.7 Закону України "Про освіту" не захищає повністю українську мову, а також не створює необхідних умов для її невпинного розвитку. Водночас вона не забороняє розвиватися мовам нацменшин і корінних народів. У такому формулюванні ця стаття не дозволить вирішити основне завдання, що стосується української мови як державної: кожний громадянин України мав би знати і послуговуватися державною мовою.
Також обґрунтовується, що дитина найкраще інтелектуально розвиватиметься лише рідною мовою. Для цього використовуються дослідження видатних українських педагогів І. Огієнка, К. Ушинського, В. Сухомлинського, а також видатного українського історика М. Грушевського.