СУЧАСНІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2023.29.90-95Ключові слова:
асистент учителя, інклюзивна освіта, дитина з особливими освітніми потребами, освітнє середовищеАнотація
У статті досліджено роль та значення діяльності асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі для дітей з особливими освітніми потребами. Зосереджено увагу на сучасних тенденціях та викликах, з якими стикаються асистенти вчителя в роботі з цією категорією учнів щодо створення інклюзивного освітнього середовища. Зазначено ключові аспекти ролі асистента вчителя, з-поміж яких: індивідуалізація навчання, сприяння соціальній інтеграції та психосоціальній підтримці. Особлива увага приділяється використанню технологій та інновацій у наданні ефективної підтримки дітям із різними освітніми потребами, а також розглядаються питання доступності технологій навчання для всіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних обмежень чи потреб. Автори наголошують на взаємодії асистента вчителя з іншими учасниками навчального процесу, такими як батьки, вчителі та інші спеціалісти, і важливість командної роботи та обміну досвідом для досягнення оптимальних результатів у вихованні та навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Окреслено виклики та перспективи розвитку інклюзивної освіти в сучасному освітньому середовищі, визначено напрями поліпшення підготовки асистента вчителя, зазначено компетентності, якими повинен володіти асистент вчителя інклюзивного освітнього середовища для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Результати дослідження слугують важливим джерелом інформації для педагогів, дослідників та практиків, що працюють у сфері інклюзивної освіти. Зроблено висновки і пропонується перспективи подальших досліджень щодо розвитку методів, спрямованих на оптимізацію ролі асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі. Автори підкреслюють, що дієве забезпечення навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами залишається актуальним та важливим завданням сучасної педагогічної науки і практики.