ПАРТНЕРСТВО В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Алла Харківська доктор педагогічних наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, (Харків, Україна)
  • Альона Прокопенко доктор педагогічних наук, доцент, завідувач аспірантури та докторантури Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (Харків, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2023.29.36-40

Ключові слова:

управління, заклад вищої освіти, управління закладом вищої освіти, партнерство, керівник закладу вищої освіти

Анотація

У статі порушено проблему управління закладом вищої освіти на партнерських засадах, що дає змогу організувати спільну роботу між закладами освіти, підприємствами, науковими й громадськими установами, організаціями та об’єднаннями, адміністрацією та працівниками, викладачами та здобувачами освіти, стейколдерами та базами практики. Для досягнення мети використано методи дослідження: аналіз; систематизація та узагальнення; порівняльно-зіставний аналіз; прогнозування зв’язків внутрішнього та зовнішнього партнерства в процесі управління закладом вищої освіти. На основі аналізу науково-педагогічних джерел вивчено тематику дослідження щодо партнерства в закладах вищої освіти та партнерства в управлінні, уточнено поняття «партнерство» у закладах вищої освіти. Авторами умовно виокремлено внутрішнє та зовнішнє партнерство в закладах вищої освіти. З’ясовано, що внутрішнє партнерство в управління закладом вищої освіти реалізується через взаємодію між керівництвом та підлеглими. Зовнішнє партнерство має ширший простір зв’язків: із стейкхолдерами та центрами практики, іншими установами; із адміністрацією міста/області, у якому розташований заклад вищої освіти, регіональними (територіальними) органами управління освітою; із відомими теоретиками та практиками у сфері менеджменту, освіти, науки тощо; з іншими закладами вищої освіти; з міжнародними організаціями, установами закордоння, забезпечуючи міжнародне співробітництво закладу вищої освіти. Схарактеризовано партнерство в управлінні закладом вищої освіти та з’ясовано вплив і вмотивованість такого зв’язку на розвиток освіти й науки в країні, закладу вищої освіти загалом, індивідуального професійного зростання педагогічних та науково-педагогічних працівників, якісного здобуття освіти здобувачами вищої освіти. Перспективою дослідження визначено докладне вивчення вивченні напрямів реалізації зовнішнього партнерства управління закладом вищої освіти на державному рівні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-11

Як цитувати

Харківська, А., & Прокопенко, А. (2023). ПАРТНЕРСТВО В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Гірська школа Українських Карпат, (29), 36–40. https://doi.org/10.15330/msuc.2023.29.36-40

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ