РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ МОЛОДШИХ КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.104-108Ключові слова:
навчання, навчально-пізнавальна діяльність, інтерес до навчання, інтерактивні технології, мозковий штурм, пізнавальний інтересАнотація
Стаття висвітлює проблему розвитку пізнавальної діяльності молодшого школяра, що набуває все більшої актуальності, оскільки зміни життя в сучасному світі потребують і змін мети та призначення сучасної освіти. У статті розкрито особливості підвищення пізнавальної активності молодших школярів. Акцентовано увагу на потребі гармонійного розвитку особистості молодшого школяра, здійсненні виховного впливу на нього задля розкриття внутрішнього потенціалу, вивчення потреб та запитів, створення на цій основі комфортного освітнього середовища. Висвітлено підходи до розвитку пізнавальної активності школярів, оскільки пізнавальна активність є основою практично будь-якої діяльності школяра і визначальною базою організації освітнього процесу в школі. Розкрито сутність понять «пізнавальні інтереси», «пізнавальна активність», «інтерактивні методи», «інтерактивне навчання», «критичне мислення», продемонстровано взаємозв’язок розумових операцій, виховання та практичного впливу на особистість у процесі формування потреби бути активним. Виокремлено передумови підвищення пізнавальних інтересів учнів, розкрито основні вимоги до організації сприятливого освітнього, виховного та розвивального середовища закладу освіти. Продемонстровано основні аспекти використання інтерактивних методів на практиці. Акцентовано на основних вимогах до практичної діяльності педагога, названо основні інтерактивні прийоми та методи, що доцільно використовувати задля стимулювання пізнавальної активності учнів. Схарактеризовано вплив різних інтерактивних форм та методів роботи з учнями початкових класів. Проаналізовано наукові підходи до означеної проблеми, встановлено напрями, форми та методи практичного втілення. Наголошено, що пізнавальна діяльність є першорядною умовою формування в учнів потреби в знаннях, оволодіння вміннями інтелектуальної діяльності, самостійності, забезпечення глибини і міцності знань.