ТРАДИЦІЙНІ Й ІННОВАЦІЙНІ ЗАСОБИ ЕФЕКТИВНОГО ФОРМУВАННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.11-15Ключові слова:
інформаційно-комунікаційна компетентність, cоціалізація, комунікація, соціальні працівники, цифрові інструменти, інноваційне навчанняАнотація
Інформаційно-комунікаційна компетентність сприяє загальному розвитку соціальних працівників як висококласних фахівців, їхній професійній діяльності та взаємодії з цільовою аудиторією. У статті розкрито сутність та структурні компоненти ІКТ-компетентності майбутніх фахівців соціальної сфери. Зазначено, що інформаційно-комунікаційна компетентність необхідна для фахового зростання професіонала, представника сучасного цифрового суспільства й активізації комунікації між учасниками сфери соціальних послуг у час війни та за інших викликів сьогодення. Проаналізовано традиційні та інноваційні засоби формування ІКТ-компетентності майбутніх соціальних працівників під час вивчення курсу «Іноземна мова професійного спілкування». Зокрема обґрунтовано ефективність та доцільність використання з цією метою інтерактивних завдань, цифрових мобільних додатків та онлайн-ресурсів. Дослідниками підкреслено важливість цифрової взаємодії, що реалізується в процесі представлених у статті навчальних завдань, а також ефективність роботи з автентичними текстами, які знайомлять зі способами розв’язання такої проблеми у світі. Cхарактеризовано специфіку використання цифрових інструментів як засобів формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх соціальних працівників у навчальному просторі (інструменти для створення та перегляду відеороликів, мультимедійних презентацій, слайд-шоу, пошукові системи, Google-форми, сервіси для запровадження дистанційного та змішаного навчання, тестування тощо).