РОЗВИТОК ГУМАНІСТИЧНОГО СВІТОГЛЯДУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПОЗАШКІЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Марія Клепар доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Тетяна Потапчук доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Олександр Чінчой кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики, біології та методик їхнього навчання, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (м. Кропивницький, Україна)
  • Оксана Нич кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.124-128

Анотація

У статті розвиток гуманістичного світогляду молодших школярів у позашкільній діяльності автори розглядають у сукупності основних принципів: історико-культурна спрямованість виховання та освіти, що передбачає організацію навчально-виховного процесу на основі історії та культури народів, що мешкають у регіоні, країні; інтеграція навчальних дисциплін (освоєння мистецтва в єдності з вивченням пісень, музики, традицій, обрядів тощо); ідентифікація і самоактуалізація особистості, заснована на внесенні до змісту розвитку гуманістичного світоглядного виховання знань про людину і суспільство; гармонізація міжетнічних стосунків. Цей напрям виховання здатен не тільки враховувати інтереси національних культур та регіональних культурних традицій, але також і потреби особистості в національно-культурній самоідентифікації, розвитку світоглядних позицій особистості. Тому на сучасному етапі розвиток гуманістичного світогляду розглядається як спосіб повернення втрачених духовних цінностей, морально- естетичних норм поведінки, міжлюдських взаємин, укладу сімейного і побутового життя. Саме гуманістичне, етнокультурне виховання може допомогти учням оволодіти культурою свого народу (культурою спілкування, культурою знання, культурою праці тощо), розвиватиме світогляд, дасть змогу організувати художньо-творчі заняття, орієнтуючись на національну своєрідність регіону. Гуманістичному світоглядному вихованню в позашкільних навчальних закладах автори відводять особливу роль, розглядають його як чинник, що підсилює ефективність виховання завдяки введенню засобів національної культури, які допоможуть спрямувати сучасний навчально-виховний процес на формування етнічної самосвідомості, розвиток розуміння ролі свого народу у світовій культурі. Аналізуючи засоби національної культури, що використовуються в народній педагогіці, з’ясували, що виховний потенціал національної культури спрямований на формування в дітей гуманістичних, світоглядних, моральних якостей, почуття національної самосвідомості, патріотизму, розвиток творчих здібностей.

Ключові слова: навчально-виховний процес, гуманістичний світогляд, позашкільна діяльність, молодші школярі, гурткова робота.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-26

Як цитувати

Клепар, М. ., Потапчук, Т. ., Чінчой, О. ., & Нич, О. . (2022). РОЗВИТОК ГУМАНІСТИЧНОГО СВІТОГЛЯДУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПОЗАШКІЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. Гірська школа Українських Карпат, (26), 124–128. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.124-128

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ГІРСЬКИХ РЕГІОНІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають