ЦІННІСНО-ФОРМУВАЛЬНА КОНЦЕПЦІЯ ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ШКОЛЯРА В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Галина Лемко кандидат педагогічних наук, доцент, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Ірина Дідух кандидат педагогічних наук, доцент, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Оксана Ворощук кандидат педагогічних наук, доцент, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.129-133

Анотація

Для теперішнього періоду розвитку суспільства властиві вагомі процеси, які відбуваються в учнівському середовищі. Під дією різних соціальних і політичних чинників постають нові форми мислення, формуються специфічні цінності та ціннісні орієнтації. Особливої гостроти формування ціннісних орієнтацій у школярів набуває в сучасному суспільстві, для якого є характерними соціальна нестабільність, криза духовності, моральності, нехтування правовими нормами. Така ситуація на перший план висуває проблеми формування нової людини, її свідомості та самосвідомості, життєвих цінностей, духовних сил, можливостей та здібностей. У педагогічній науці концепція трактується як система поглядів, що істотно відрізняється від її теорії чи методології у зв`язку з тим, що концепція не може бути остаточно верифікованим конструктором. Вона потребує постійного доопрацювання, її тези можуть бути дискусійними, які передбачають перевірку фактами, потребують формулювання тенденцій і закономірностей. У статті проаналізовано провідні нормативно-правові документи, що містять відповідні положення щодо основ ціннісно-формувальної концепції виховання особистості: Державну національну програму «Освіта» («України ХХІ століття»), Закон України «Про освіту», Національну стратегію розвитку освіти України на період до 2021 року, Концепцію національного виховання студентської молоді, Програму українського патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, Концепцію Нової української школи, обласну цільову соціальну програму національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2021-2025 роки, яку затвердила Івано-Франківська обласна рада. Також висвітлено актуальність побудови й реалізації концепції виховання дітей та юнацтва, виокремлено її мету та схарактеризовано основні принципи побудови концепції.

Ключові слова: концепція, цінності, виховання, школярі, ціннісно-формувальна концепція.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-26

Як цитувати

Лемко, Г. ., Дідух, І. ., & Ворощук, О. . (2022). ЦІННІСНО-ФОРМУВАЛЬНА КОНЦЕПЦІЯ ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ШКОЛЯРА В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ. Гірська школа Українських Карпат, (26), 129–133. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.129-133

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ГІРСЬКИХ РЕГІОНІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають