ВПЛИВ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ДІВЧАТ 11-15 РОКІВ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ПОСТАВИ НА ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ РУХІВ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.115-118Анотація
У статті розглянуто особливості рівня фізичної підготовленості дівчат 11-15 років, які мають порушення постави, та його вплив на формування культури рухів. Проведено порівняльну характеристику показників рухової підготовленості дівчат із порушеннями постави та без порушень постави. Досліджено вплив рухової активності на формування правильної постави та поліпшення стану фізичного здоров’я. Проаналізовано зміст поняття «порушення постави» та встановлено, що постава є важливим комплексним показником стану здоров'я і гармонійного фізичного розвитку кожної людини. Правильна постава забезпечує оптимальне положення і нормальну діяльність внутрішніх органів, створюючи найкращі умови для діяльності всього організму. Визначено, що в дівчат із порушеннями постави показники фізичної підготовленості значно нижчі, аніж у їхніх однолітків без вад постави. З’ясовано головні причини, які сприяють розвитку гіподинамії з-поміж учнівської молоді, що негативно впливає на стан їхньої постави. Підкреслено, що варіанти розв’язання цієї проблеми можливе за рахунок інтенсивного використання всіх засобів фізичної культури. Установлено достовірну відмінність між рівнем фізичної підготовленості учениць основної школи з різним розвитком постави. Підсумовано, що більшість учениць основної школи мають малорухливий спосіб життя, що негативно позначається на їхньому психоемоційному та соматичному стані, як наслідок, простежується низький та помірний рівні фізичної підготовленості. Тому ця проблема потребує пошуку нових способів і методів профілактики та усунення порушень опорно-рухового апарату в період розвитку дитячого організму з урахуванням їх фізичної підготовленості, статево- вікових, антропометричних, психологічних та індивідуальних особливостей.
Ключові слова: фізичне виховання, учениці, основна школа, порушення постави, фізична підготовленість.