КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ТВОРЧОЇ ХУДОЖНЬО-КОНСТРУКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ДОШКІЛЬНИКАМИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.62-65Анотація
Статтю присвячено аналізу етноестетичному складнику культурологічного підходу в процесі підготовки майбутніх вихователів до керівництва творчою художньо-конструктивною діяльністю дітей дошкільного віку. Особливу увагу зосереджено на тому, що вдосконалення підготовки майбутніх вихователів до виховання дітей дошкільного віку пов’язано з відродженням культурно-освітньої місії закладу вищої освіти, налагодженням тих освітніх взаємовідносин, які передбачають єдність форм, методів і засобів духовного та творчого розвитку майбутніх педагогів. Наголошено, що в основу культурологічного підходу покладено систему ціннісного відношення до соціального оточення, до самого себе. У сучасній педагогічній науці культурологічний підхід є методологією, в основу якого – педагогіка гуманізму, він передбачає формування майбутньої особистості у відповідних історико-культурних умовах життя, розвитку, освіти. З’ясовано, що підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти є перманентним едукаційним процесом, зміст якої узгоджується українським суспільством. В основі означеного процесу – звичаї та традиції українського народу, орієнтування на національні взірці народного мистецтва. Уточнено, що естетизацію освітнього процесу в закладі вищої освіти зорієнтовано на використання тих форм і методів, які сприяють становленню педагогічної культури здобувача освіти засобами мистецтва. Українське народне мистецтво, проникаючи у зміст навчання студентів, забезпечує можливості задля всебічного гармонійного розвитку майбутнього вихователя, сприяє реалізації його творчого потенціалу. Розглянуто процедури реалізації етноестетичного компоненту культуроголічного підходу під час художньо-конструктивної діяльності здобувачів освіти у закладі вищої освіти з активізацією таких характеристик: цілісність і субсенсорність (надчутливість) сприйняття світу, синергія, образність, асоціативність, чутливість мислення, здатність до анімізму.
Ключові слова: культурологічний підхід, художньо-конструктивна діяльність, освітній процес, заклад дошкільної освіти, етноестетичний компонент, професійна підготовка, заклад вищої освіти, здобувачі освіти, діти дошкільного віку.