ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА У ДУХОВНОМУ ВИХОВАННІ УЧНІВ нової української школи ГІРСЬКОГО РЕГІОНУ
Анотація
У статті актуалізовано проблему реалізації ідей педагогіки партнерства в духовному вихованні учнів нової української школи гірського регіону. Розкрито сутність понять «педагогіка партнерства», «духовне виховання», «морально-духовні цінності». Зазначено, що Концепція «Нова українська школа» є першим документом реформи, який визначив основні засади нової освіти. Представлено принципи, на яких базується педагогіка партнерства, згідно з Концепцією «Нова українська школа». З’ясовано, що на сучасному етапі творення України як демократичної, правової держави та її інтеграції до загальноєвропейського співтовариства все більшої важливості набуває проблема педагогіки партнерства в духовному вихованні учнів початкових класів. Здобувачі освіти, батьки та педагоги, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Педагог є другом дитини, а родина – залучена до побудови її освітньої траєкторії. Це спонукає до використання в освітньому процесі НУШ культурної і педагогічної спадщини українського народу, пошуку оптимальних зaсобів морального-духовного виховання школярів на основі відродження народних звичаїв і традицій. Доведено, що багатовічний досвід українського народу, його ідеали, уявлення про добро і зло мають значний вплив на формування морально-духовних цінностей школярів. Зроблено висновки, що педагогіка партнерства визначає істинно демократичний спосіб співпраці педагога, учнів і їхніх батьків, передбачає безумовну рівність у праві на повагу, довіру, доброзичливе ставлення і взаємну вимогливість у духовному вихованні.