ПРОЄКТНА ТЕХНОЛОГІЯ В МЕТОДИЦІ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню потенціалу застосування проєктної технології у процесі навчання української мови за професійним спрямуванням майбутніх фахівців педагогічної галузі. Для досягнення мети дослідження використано комплекс методів: аналіз та систематизація наукових джерел – для з’ясування ступеня розкриття проблеми, методи візуалізації та узагальнення – для розкриття етапів реалізації дослідницького підходу та визначення тематики проєктної діяльності студентів у курсі української мови за професійним спрямуванням. Акцентовано на методиці використання інформаційних, прикладних і дослідницьких проєктів у межах аналізованої технології навчання. На основі аналізу наукового інформаційного простору проблеми визначено основні різновиди проєктної діяльності, що можуть застосовуватися під час навчання української мови за професійним спрямуванням, з’ясовано їх завдання, узгодженість з етапами реалізації дослідницького підходу в контексті аналізованої навчальної дисципліни. Авторське бачення поетапної реалізації дослідницького підходу в контексті навчання української мови за професійним спрямуванням взято за основу формування тематики проєктної діяльності в курсі української мови за професійним спрямуванням. акцентовано на основних умовах ефективності реалізації проєктної технології навчання у межах курсу: перспективна форма постановки завдання, фахове спрямування тематики проєктів з окресленням їх прикладного застосування, чіткий алгоритм виконання, критерії оцінювання, обов’язковість прилюдної презентації результатів. Відзначено, що зміст і алгоритм проєктування відображає основні аспекти навчання через дослідження, а тому виступає базовим методом реалізації дослідницького підходу в контексті української мови за професійним спрямуванням.