ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВО-ПІЗНАВАЛЬНИХ ЕКСКУРСІЙНИХ МАРШРУТІВ ЯК ЧИННИК ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ у ГІРСЬКИХ ШКОЛАХ
Анотація
Екскурсії в природу з учнями різного віку сприяють активізації навчального процесу, створюють умови для організації самостійної роботи школярів. Прокладаючи екологічні стежки учні мають змогу на відносно невеликій території ознайомитись з різноманітними біоценозами, та їх видовим складом, побачити зв’язки в рослинних угрупуваннях, їх сезонні зміни, вивчити найбільш типові екологічні об’єкти пов’язані з впливом на них діяльності людини. Все що сприяє формуванню в учнів екологічної культури, розкриває світогляд щодо сучасних природоохоронних проблем. Метою нашої роботи було дослідження організації науково-пізнавальних екологічних стежок в природних ландшафтах та комплексах. В статті подано результати дослідження що проводилися на базі гірських сільських шкіл Закарпатської та Івано- Франківської областей. З членами гуртка ботаніко-натуралістичного напряму Тереблянського НВК було спроєктовано і організовано дві науково-пізнавальні екологічні стежки: «В рідній Тереблянській стороні» та «Широколужанський заповідний масив, як еталон букових пралісів Карпат». Перша з них краєзнавчого характеру, а друга – присвячена вивченню рослинності Карпатського біосферного заповідника. У Перегінському НВК Рожнятівсього району була проложена екологічна стежка: «Рослинність гірських берегів Лімниці – цінний ботанічний генофонд Карпат».