ЕФЕКТИВНІ ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
Анотація
Соціокультурна компетентність сприяє загальнокультурному розвитку молодших школярів, їх соціалізації та взаємодії з оточуючими. У статті розкрито сутність та структурно компоненти соціокультурної компетентності молодших школярів. Зазначено, що соціокультурна компетентність необхідна для розвитку в дитини світогляду, самосприйняття як представника певної нації, носія культури; самоусвідомлення як члена суспільства і громадянина своєї країни, відповідального за її майбутнє. Проаналізовано засоби формування соціокультурної компетентності молодших школярів на уроках мовно-літературного циклу. Зокрема обґрунтовано ефективність та доцільність використання з цією метою інтегрованих уроків, рольових ігор у початковій школі. Дослідниками підкреслено важливість міжкультурної взаємодії, що реалізується у процесі навчальних ігор, інсценування та драматизації, а також ефективність роботи з автентичними текстами на уроці іноземної мови. Розглянуто репродуктивні, конструктивно- творчі завдання на основі прочитаних текстів соціокультурної тематики. Схарактеризовано специфіку використання цифрових інструментів як засобів формування соціокультурної компетентності учнів у сучасному навчальному просторі (інструменти для створення та перегляду відеороликів, мультимедійних презентацій, слайд-шоу, дидактичного та навчального контенту, пошукові системи, Google-форми, сервіси для запровадження дистанційного та змішаного навчання, тестування тощо).