ГЕНЕЗА ХУДОЖНЬО-ПРОМИСЛОВИХ ШКІЛ У ГАЛИЧИНІ (КІНЕЦЬ ХІХ СТОЛІТТЯ – 1918 Р.): ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • Ганна Іванюк доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та психології, Київський університет імені Бориса Грінченка (м. Київ, Україна)

Анотація

У статті висвітлено результати дослідження актуальної наукової проблеми генези художньо- промислових шкіл у Галичині в перебігу історії кінця ХІХ ст. – 1918 р. У зазначених хронологічних межах Галичина розвивалася в правовому полі Австро-Угорської держави. Генеза художньо-промислових шкіл на теренах Галичини становить культурно-освітній феномен – сув’язь традиційних практик народної художньої культури та європейських естетичних концептів і практик. Розкрито вплив державної економічної та освітньої політики на становлення художньо-промислових шкіл у Галичині, яка перебувала в статусі Коронного Краю, пізніше – Коронної землі Австро- Угорської монархії. За результатами історико-педагогічного дослідження висвітлено співпрацю художніх музеїв, які функціонували на теренах Австро-Угорщини та в інших країнах Європи, їх культурно- освітню місію в розвиток художньо-промислових шкіл у Галичині в політико-правовому полі Австро-Угорської монархії. Реалізовано мету: обґрунтовано та узагальнено особливості становлення та розвитку художньо-промислових шкіл на землях Галичини як культурно-освітнього феномена в зазначених хронологічних межах. За результатами аналізу теоретичних і архівних джерел проаналіовано передумови та особливості становлення і розвитку художньо-промислових шкіл у Галичині за цього періоду. Фактологічний матеріал, викладений у статті, може слугувати для узагальнення нових знань про історичний поступ шкільництва в Галичині.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-26

Як цитувати

Іванюк, Г. . (2021). ГЕНЕЗА ХУДОЖНЬО-ПРОМИСЛОВИХ ШКІЛ У ГАЛИЧИНІ (КІНЕЦЬ ХІХ СТОЛІТТЯ – 1918 Р.): ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ. Гірська школа Українських Карпат, (25), 37–41. вилучено із https://vps.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/view/5666

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ