РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ ПОЛІКУЛЬТУРНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.113-117Ключові слова:
полікультурність, освітній простір, заклад вищої освіти, полікультурна освіта, глобалізаціяАнотація
Автори вказують, що глобалізаційні процеси, які відбуваються у сучасній світовій спільноті, зумовлюють формування нових системних явищ і подій у житті суспільства. До таких інноваційних явищ в освітньому просторі по праву відноситься й полікультурність освіти, яка з початку ХХІ століття набула особливої значимості, ставши однією з пріоритетних тенденцій культурно-освітнього розвитку цивілізації. Зазначено, що провідні ідеї полікультурності набувають особливої актуальності та значимості для освітянської спільноти у зв’язку з поширенням міграційних процесів, урбанізації та розширення кордонів. Тому для молодої людини знання декількох мов, історії та культури інших народів є визначальним, оскільки характеризує її роль у суспільстві та визначає місце в освітньому просторі. Мета статті полягає в тому, щоб на основі ґрунтовного контент-аналізу наукової літератури, вивчення практичного досвіду діяльності ЗВО, розкрити специфіку реалізації ідей полікультурності в сучасному освітньому просторі університету. Авторами увиразнено, що полікультурний компонент освітнього простору ЗВО детермінований взаємовпливом (конвергенцією) багатьох культурних компонент, безпосередніми носіями яких виступають студенти з різних регіонів України, близького й далекого зарубіжжя. За вказаних обставин зростає значимість полікультурної освіти й виховання у формуванні молодої людини. Відповідно, залежно від історичних, політичних, соціокультурних чинників, сформованих компонентів освітнього простору, від освітніх і культурних традицій певного регіону вибудовуються різноманітні моделі полікультурної освіти, що зумовлюють пріоритети готовності зростаючої особистості до життєдіяльності в полікультурному соціумі.