ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК УСНОГО МОВЛЕННЯ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.80-84Анотація
Сьогодні відбувається істотне оновлення змісту навчання іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах України, що пов’язано насамперед із упровадженням Концепції Нової української школи. З-поміж 10 ключових компетентностей стратегічний освітній документ виокремлює спілкування іноземними мовами. Тому формування комунікативних умінь майбутнього вчителя англійської мови початкової школи в системі вищої освіти є одним із пріоритетних завдань.
Мета статті – обґрунтувати комунікативний аспект формування навичок усного мовлення, підготовки майбутнього вчителя англійської мови початкової школи як складник його мовної компетентності.
Зміст навчання англійської мови студентів ґрунтується на таких основних характеристиках: воно відповідає актуальним комунікативно-пізнавальним інтересам майбутніх учителів англійської мови, відбиває реальні потреби використання мови як засобу спілкування, є максимально наближеним до умов і цілей реальної міжкультурної комунікації; стимулює розвиток інтересів та позитивного ставлення до англійської мови, здійснює вплив на їхню мотиваційну сферу; ґрунтується на досвіді оволодіння рідною мовою; ураховує загальнонавчальний досвід студентів, набутий ними під час оволодіння шкільним курсом іноземної мови, а також іншими предметами (міжпредметні зв’язки); стимулює самостійну діяльність студентів, спонукає до рефлексії щодо якості власних навчальних досягнень і бажання їх удосконалювати.
Щоб розвинути в майбутніх учителів англійської мови навички усного мовлення (говоріння), викладачеві насамперед необхідно створити передумови для організації активного освітнього процесу, підготувати відповідну навчально-дидактичну базу, дібрати оптимальні навчально-методичні матеріали тощо. Доречним буде застосування інноваційних освітніх технологій, до прикладу, використання відеоматеріалів, що дасть змогу істотно інтенсифікувати навчальний процес, підвищити рівень мовної компетенції майбутніх учителів англійської мови, розширити діапазон використання методичних засобів у навчанні.