Забезпечення якості та доступності освіти в умовах війни: орієнтири та ініціативи міжнародної спільноти

Автор(и)

  • Любомира Ілійчук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна https://orcid.org/0000-0003-4274-6903
  • Оксана Цюняк Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна https://orcid.org/0000-0002-4573-1865
  • Олексій Воробець Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна https://orcid.org/0000-0002-3530-2581

DOI:

https://doi.org/10.15330/jpnu.11.1.39-49

Ключові слова:

міжнародні організації, міжнародна підтримка, освіта в умовах війни, доступність освіти, якість освіти, освітні ініціативи та проєкти

Анотація

Статтю присвячено проблемі функціонування української освіти в період дії правового режиму воєнного стану. Здійснено огляд міжнародних організацій, які займаються проблемами захисту освіти, забезпечення її якості та доступності в умовах кризових ситуацій. Підкреслено, що міжнародна спільнота визначає освіту невід’ємним правом людини, яке повинно бути забезпечене за будь-яких обставин, навіть в умовах військових конфліктів, що й визначає ключові тенденції діяльності міжнародних організації в контексті підтримки української освіти. Зауважено, що порушене гарантоване національним законодавством і міжнародними актами право на освіту визначає необхідність пошуку нових новаторських рішень щодо розвитку освіти, якісного переосмислення змісту та формату навчання, вчасного й ефективного реагування на виклики сьогодення, які пов’язані з трансформацією відносин і зв’язків між суб’єктами освітнього процесу. Проаналізовано вітчизняні та міжнародні ініціативи щодо захисту української освіти, забезпечення її якості та доступності для всіх учасників освітнього процесу, а також організації навчання внутрішньо переміщених осіб й українських біженців за кордоном. Наведено окремі приклади міжнародної підтримки української освіти, а також дітей та молоді, освітян і науковців у рамках реалізації освітніх ініціатив та проєктів. Наголошено, що міжнародна підтримка з розроблення механізмів захисту української освіти, забезпечення її доступності для усіх учасників освітнього процесу, створення умов для якісного надання освітніх послуг в умовах воєнного стану є надзвичайно цінною для розвитку нашої держави, що актуалізує необхідність дослідження досвіду та дієвих практик міжнародної підтримки української освіти під час російсько-української війни.

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2024-03-31

Як цитувати

[1]
Ілійчук , Л. et al. 2024. Забезпечення якості та доступності освіти в умовах війни: орієнтири та ініціативи міжнародної спільноти. Журнал Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. 11, 1 (Бер 2024), 39–49. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.11.1.39-49.

Номер

Розділ

Педагогіка

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають