Планшети в середній освіті – дослідження поглядів студентів у контексті особистих рис і професійних уподобань
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.208-217Ключові слова:
цифрова освіта, iPads, мобільна освіта, навчання на основі планшетів, технології в дидактиціАнотація
Актуальність теми зумовлена активним упровадженням планшетів у навчальній діяльності, що спонукає до потреби розгляду думок студентів в польській середній школі, де планшети слугують дієвими інструментами на всіх уроках. У статті представлено можливий зв'язок між особистими рисами та використанням електронних пристроїв у навчальних цілях. Проведене дослідження включало групу учасників із 55 студентів (29 жінок, 22 чоловіків, при цьому 4 учасники не зазначили свою стать) із середньої школи в Бельсько-Бяла, Польща. Вагомим є факт, що цей заклад з 2021 року прийняв iPad як невід'ємні інструменти для всіх форм навчання, включаючи індивідуальні, колективні та спільні підходи до організації навчання. Учасниками дослідження стали молоді особи віком від 16 до 19 років. Дослідження було проведено за допомогою діагностичного опитувального методу, а також двох психологічних тестів: NEO Five-Factor Inventory NEO-FFI від P.T. Costa та R.R. McCrae – польська адаптація (Б. Завадскі та ін., 1998) та анкета з декількома ми відповідями WKP (A. Maтчак та ін., 2006). Опитування респондентів показали, що використання планшета допомагає засвоювати нову інформацію швидше, а це робить навчання більш цікавим та захоплюючим. Студенти з вищим рівнем дисциплінованості оцінюють аспекти використання планшета, пов'язані з виконанням шкільних обов'язків та навчанням. Кореляцію між академічною успішністю студентів і ступенем екстраверсії можна спостерігати у сферах, де використання планшетів переплетене з соціальною взаємодією. Результати також вказують на можливий зв'язок між сприйняттям використання планшетів і рівнем потреби в стимуляції у робочому / навчальному середовищі.