Соціально-економічний статус сім'ї як детермінанта співпраці школи з родиною
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.10.3.173-189Ключові слова:
батьки, вчитель, соціально-економічний статус сім'ї, співробітництво, початкова школаАнотація
У статті окреслено деякі фактори (зі сторони сім'ї та школи), які є визначальними у забезпеченні співпраці школи з родиною учня. Представлено результати дослідження, які спрямовані на виявлення взаємозв’язку між соціально-економічним статусом сім’ї та співпрацею вчителів на початковому рівні освіти. Результати експерименту дають змогу констатувати, як батьки оцінюють свою поточну співпрацю з вчителями на початковому рівні освіти та чи існує статистично значущий зв’язок між освітою, професією, доходом батьків та їхнім задоволенням від співпраці з педагогом. Інструментом дослідження стала анкета, адресована батькам учнів початкової школи. Результати дослідження оцінено за допомогою математико-статистичних методів: критерію хі-квадрат Пірсона, Колмогорова-Смирнова, Крускала-Уолліса. Дослідження показали, що показники соціально-економічного статусу сім’ї (освіта, дохід і професія) по-різному впливають на оцінку співпраці сім’ї та школи, свідченням чого є статистичний аналіз результатів дослідження. Батьки, незалежно від соціально-економічного статусу (СЕС), висловлювали позитивне ставлення до класного керівника, задоволення від співпраці, сприймали зусилля вчителів розвивати співпрацю з батьками дитини. З’ясовано, що співпраця батьків і вчителів впливає на функціонування дитини в інституційному освітньому середовищі. Така співпраця має особливе значення на початковому рівні освіти, де учні стикаються з проблемами адаптації до шкільного середовища, а згодом впливає на їх успішність у навчанні і ставлення до закладу освіти в цілому