Проблема якості та ефективності управління закладом освіти
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.10.1.197-204Ключові слова:
якість, ефективність, управління, система, підхід, оцінка, діяльність, аналіз, завдання, організаціяАнотація
У статті обґрунтовано проблему якості та ефективності управління освітнім закладом, представлено трансформаційні процеси, які відбуваються в Україні на даному етапі. Висвітлено стратегічні завдання реформування процесу управління освітніми установами та шляхи їх реалізації. Значна увага приділена питанням вдосконалення системи управління, а також важливості прийняття управлінських рішень. Автори підкреслюють важливість ролі керівника освітнього закладу у впровадженні новітніх освітніх технологій в освітній процес, форм і методів навчання, виховання і розвитку особистості тощо. Наголошено на недостатній готовності керівників освітніх установ до професійної управлінської діяльності та відсутність у багатьох із них необхідної управлінської компетентності для формування лідера нового покоління. Авторами уточнено критерії, які використовують для оцінки діяльності закладу освіти. Визначено сфери впливу якості управління на діяльність освітнього закладу; фактори, що безпосередньо впливають на процес управління. Акцентовано на необхідності підвищення рівня професіоналізму керівника (менеджера) закладу загальної середньої освіти. Досліджено властивості, які сприяють підвищенню якості та ефективності процесу управління. У цьому контексті наголошено на виборі підходів, які сприяють успішному забезпеченню якості управління навчальним закладом, зокрема їх переваги і недоліки. Зазначено на значенні залученості професорсько-викладацького складу освітнього закладу до управлінської діяльності.