Категорія «сприймання» у професійній діяльності соціального працівника (естетичний аспект)
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.10.1.24-32Ключові слова:
професійна діяльність, соціальний працівник, естетична свідомість, сприймання, естетичне сприймання, адекватне сприймання, творче сприйманняАнотація
Професійна діяльність соціального працівника носить різнобічний характер, у якій естетичний аспект має посідати особливе місце. Це зумовлено тим, що він покликаний розкривати особистості, яка має особливі потреби, красу людського буття, його невичерпні можливості пізнання і самопізнання, розвитку і саморозвитку. Надто важливо, щоби соціальний працівник допоміг такій особистості адекватно сприймати цей світ, а іноді подолати трагедійність свого існування, жити наповненим духовним, суспільним життям, реалізовувати свій внутрішній потенціал. Безумовно, що все це вимагає від соціального працівника належної сформованості морально-естетичної, психолого-педагогічної, загальної культури. Натомість сьогодні все очевиднішою постає суперечність між людиною та її культурою. З’явився навіть вислів «цивілізація без культури», який засвідчує суттєве зниження значення естетичного практично у всіх сферах життєдіяльності людини, його поступове сходження з арени активної соціальної дії та переміщення на периферію суспільного життя, втрата до нього відчутної громадянської уваги. Достатньо сказати, що предмет «Педагогічна естетика» роками не викладається у системі гуманітарної освіти, до якої належить і її фундаментальний розділ – соціальна робота. На наше глибоке переконання, це негативно впливає на свідомість як соціального працівника, так і його пацієнтів, особливо в аспекті естетичного сприймання дійсності.