Професійна мобільність студентської молоді
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.4.1.34-41Ключові слова:
індивідуальність, професійна мобільність, супровід продуктивної професійної мобільностіАнотація
У статті висвітлено проблему розуміння професійної мобільності не тільки як процесу перекваліфікації чи адаптації в професії, а як особистісного безперервного саморозвитку, переходу на іншу стадію професійної кар’єри і набуття нової соціально-психологічної компетентності. Обґрунтовано професійну мобільність як: підґрунтя ефективного реагування особистості на “виклик” сучасного суспільства, своєрідний особистісний ресурс, що лежить в основі дієвого перетворення суспільного довкілля і самого себе в ньому; системне багаторівневе явище, що вимагає інтегрованого, міждисциплінарного підходу щодо дослідження; внутрішній (мотиваційно-інтелектуально-вольовий) потенціал особистості, що лежить в основі гнучкої орієнтації і діяльнісного реагування в динамічних соціальних і професійних умовах відповідно до власних життєвих позицій; забезпечує готовність до змін і реалізацію цієї готовності у своїй життєдіяльності (готовність особистості до сучасного життя з його багатоаспектними чинниками вибору); детермінує професійну активність, суб’єктивність, творче ставлення до професійної діяльності, особистісного розвитку, що сприяє ефективному розв’язанню фахових проблем. Наголошено на потребі врахування соціально-економічних аспектів у професійній мобільності студентської молоді