Виховний ідеал сучасного учня: європейський вимір
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.3.2-3.9-14Ключові слова:
виховний ідеал, європейська інтеграція, професійна діяльність учителя, освітнє середовище, виховні пріоритети, мета освітньої діяльності, сучасний ученьАнотація
У статті представлено результати дослідження виховного ідеалу у філософському контексті.
Сутність виховного ідеалу висвітлено в співвідношенні категорій: “можливість” і “дійсність”,
“конкретність” й “абстрактність”, “зміст” і “форма”, “причина” і “наслідок”, “свобода” й
“необхідність”. Автор наголошує на потребі переорієнтації сучасного освітнього процесу на
загальнолюдські цінності для успішної євроінтеґрації. Значна увага приділена питанням
національного виховного ідеалу особистості. Обґрунтовано необхідність врахування в педагогічній
діяльності вчителя ідеологічних, політичних, національних, релігійних, расових відмінностей учнів,
толерантного ставлення до їх світоглядних уявлень і переконань. Висвітлено потребу орієнтації на
спільну протидію екстремізму і міжнародному тероризму