Педагогічна психологія у дослідженнях Степана Балея
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.142-148Ключові слова:
педагогічна психологія, Степан Балей, виховання, навчання, дитина, школаАнотація
Стаття присвячена представленню педагогічної психології в науковій діяльності та роботах українського та польського дослідника, педагога, психолога, філософа Степана Балея (1885-1952). Актуальність теми обумовлена активними процесами реформування української освітньої системи, в яких широко можна використовувати ідеї вченого, пропозиції та дослідження дитячої психіки. У статті наведені біографічні дані вченого і підкреслюється його сфера діяльності, а також основні наукові праці. Автором представлено принципи, предмет і цілі педагогічної психології Степана Балея. Проаналізовано поняття виховання та виховних відносин, наведено поділ виховних відносин на такі типи: аналітичне та емпіричне виховання, систематичне та глобальне виховання. Висвітлено проблему виховання дитини в групі, а саме у шкільному класі. Наголошено на актуальності та доцільності практичного використання ідей та дослідницької діяльності Степана Балея у контексті сучасного реформування української шкільної системи. У статті здійснено порівняння проблематики дослідницької діяльності Степана Балея у сфері педагогічної психології і К. Сейферт і Р. Саттон.