Квалітативний аспект інтернаціоналізації в українській вищій освіті
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.113-120Ключові слова:
процес інтернаціоналізації, глобальна система вищої освіти, українська система вищої освіти, обґрунтування інтернаціоналізаціїАнотація
У статті здійснено спробу дослідити квалітативний аспект процесу інтернаціоналізації в українській системі вищої освіти. Інтернаціоналізація розглядається як реакція на глобальні процеси трансформації провідних суспільних інститутів, а також як унікальна можливість для української системи вищої освіти забезпечити інтеграцію відповідно до європейських і світових тенденцій. Досліджуваний процес визначено як фактор, що впливає на трансформацію системи вищої освіти на шляху до модернізації її структурних елементів задля підвищення якості в умовах зростаючих потреб ринку праці, а отже і задля поліпшення іміджу освітньої установи. Зазначено, що реформування системи вищої освіти на сучасному етапі впливає не лише на подальші перспективи розвитку освітньої сфери, а й на застосування університетами нових стратегій у сфері їх позиціонування. На основі дослідження теорії інтернаціоналізації, міжнародної освіти, міжнародного рекрутингу та мобільності, питань якості і управління у вищій освіті викладено низку практичних обґрунтувань інтернаціоналізації вищої освіти, які є ймовірними до застосування в українському контексті вищої освіти.