Інноваційна компетентність педагога: кращі європейські практики
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnu.6.1.76-89Ключові слова:
інноваційна компетентність педагога, освітній процес, педагогічна діяльність, проблемне навчання, змішане навчання, проектне навчання, дослідницьке навчанняАнотація
У статті обґрунтовано сутність інноваційної компетентності педагога в руслі інтеґрування до світового простору освіти. Охарактеризовано основні закономірності підготовки вчителя до професійної інноваційної діяльності. Охарактеризовано кращі європейські практики щодо використання новітніх технологій навчання в роботі з учнями (студентами). Автор доводить необхідність організації партнерської взаємодії, групових видів діяльності у вирішенні проблемних пізнавальних завдань у школі з допомогою проблемного навчання; зокрема, висвітлено питання розвитку творчої ініціативи дітей у колективній роботі. Описано зміст і типові труднощі у практичному використанні методики змішаного навчання. Зазначено, що в змішаному навчанні органічно поєднуються традиційна та дистанційна моделі навчання; воно відбувається в аудиторії та поза її межами, у синхронному чи асинхронному режимах, передбачає широке використання ІКТ в освітньому процесі. Представлено технологію дослідницького навчання (IBL) шкільних предметів STEAM (зокрема, у роботі з віддаленими освітніми лабораторіями), а також дослідницьких навчальних середовищ онлайн (ILS). Приведено деякі інноваційні інструменти щодо їх практичного використання в роботі з учнями. Обґрунтовано також важливість використання методу проектів для інтеґрування навчальних предметів у Новій українській школі, що дає можливість формувати цілісну картину світу в здобувачів освіти.