Співпраця школи та закладів вищої педагогічної освіти: проблеми і перспективи
DOI:
https://doi.org/10.15330/esu.12.130-137Ключові слова:
заклади вищої педагогічної освіти, освітній простір, інтегрований простір, освітній кластер, компетентнісна освітаАнотація
У статті, узагальнюючи головні теоретичні засади компетентнісної професійної освіти, її структурної організації, системотвірних параметрів якості, визначені загальні перспективи оптимізації системи професійного розвитку вчителя, орієнтованого на саморозвиток: а) подолання пріоритетності інформаційно-репродуктивної системи післядипломної освіти, методів та технологій її реалізації, орієнтації на усереднений, типовий рівень професійної діяльності вчителя; б) забезпечення суб’єктної позиції педагога в процесі професійного розвитку та саморозвитку, програмування методики підвищення професійної компетентності; в) сприяння переходу від зовнішнього управління освітнім процесом до самоуправління, активуючи процеси самодіагностики, самоаналізу, само програмування; г) подолання формалізму в процесі професійного саморозвитку, зокрема орієнтування на зовнішні суб’єкти контролю та оцінювання рівня професійної компетентності педагога; д) посилення практикоорієнтованості професійного саморозвитку педагога.