ПРОФЕСІЙНИЙ ІМІДЖ МЕНЕДЖЕРА ОСВІТИ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ФЕНОМЕН ТА ПРЕДМЕТ НАУКОВИХ СТУДІЙ
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.57.2.33-37Ключові слова:
імідж, професійний імідж, менеджер освіти, взаємодія, освітаАнотація
У статті розглядається питання формування професійного іміджу менеджера освіти як психолого-педагогічного феномена. Автори вказують на актуальність проблеми дослідження, адже професійний освітній менеджмент різнобічно характеризує рівень корпоративної культури, ступені прихильності співробітників до свого закладу освіти, мотивації до педагогічної діяльності, впливає на імідж освітньої організації. Основне завдання публікації полягає в тому, щоб на основі аналізу сучасних підходів науковців з окресленої проблеми розкрити сутність професійного іміджу менеджера освіти як психолого-педагогічного феномена крізь призму досліджень українських і зарубіжних учених і наукових студій з педагогічного менеджменту. Наголошується, що проблема формування позитивного іміджу менеджера освіти є однією з актуальних у сучасній педагогічній науці, оскільки впродовж останніх років побачили світ наукові роботи, присвячені різнобічним аспектам формування іміджу фахівців з різних галузей освіти. Дослідники зазначають, що ефективність роботи закладу освіти визначається за якісними та кількісними показниками, безпосередньо здобувачами освіти, учасниками освітнього процесу, відповідними структурами, які здійснюють моніторинг якості освітніх послуг. Авторами увиразнено сутність ключових понять дослідження, розкрито їх структуру, описано компоненти, проаналізовано функції. Вказується на те, що професійний імідж менеджера освіти за сучасних реалій реформ і трансформацій освітньої системи визначається як цікавий психолого-педагогічний феномен, який стає предметом наукових студій, виходячи за межі психолого-педагогічних дисциплін і набуваючи трансдисциплінарного значення. У статті всебічно схарактеризовано імідж менеджера освіти, який подано як гармонійну сукупність внутрішніх якостей і зовнішніх характеристик, інтегральне професійне надбання, яке сприяє його успішній взаємодії з колегами, здобувачами освіти, партнерами та конкурентами, споживачами освітніх послуг.