ПЕРЕДУМОВИ ПОСТУПУ ПРОГРАМОТВОРЕННЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Інна Омельяненко Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-1107-7244
  • Володимир Омельяненко Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-1722-3812

DOI:

https://doi.org/10.15330/fcult.43.36-41

Ключові слова:

програмотворення, заклади загальної середньої освіти, фізична культура

Анотація

Резюме. У статті обґрунтовано актуальність перманентного розвитку програмотворення з фізичної культури для закладів загальної середньої освіти з урахуванням динаміки зовнішніх обставин та пошуку ефективніших способів імплементації законодавчих положень, окреслених нормативними документами на їх виконання. Визначено сутність соціального замовлення на сучасну освіту в українському суспільстві та його детермінанти. Виявлено соціально-економічні підстави, що обумовлюють шлях інтенсифікації програмотворення з фізичної культури. Показано ефективність програмового забезпечення фізичної культури у закладах загальної середньої освіти. Аргументовано необхідність забезпечення парадигмальної єдності і тяглості загальної середньої та вищої освіти в Україні у програмотворчому процесі. Зʼясовано стан імплементації законодавчого гарантування академічної свободи вчителя фізичної культури.

Посилання

10 років російсько-української війни в економічному розрізі. URL: https://finance.ua/ua/goodtoknow/10-rokiv-rosijsko-ukrainskoi-vijny (дата звернення 17.04.2024).

Блінов А. Як рівень інфікування COVID-19 та локдаун впливають на ВВП окремих країн. URL: https://expla.bank.gov.ua/expla/news_0174.html (дата звернення 17.04.2024).

Винокуров Я. Нова Велика депресія: наслідки коронавірусу для світової та української економіки. URL: https://hromadske.ua/posts/nova-velika-depresiya-naslidki-koronavirusu-dlya-svitovoyi-ta-ukrayinskoyi-ekonomiki (дата звернення 17.04.2024).

Євроатлантичний вектор України : національна доповідь / ред. кол. С. І. Пирожков, І. О. Кресіна, А. І. Кудряченко, Ю. С. Шемшученко та ін. Інститут держави і права імені В. М. Корецького НАН України. Київ : Національна академія наук України, 2019. 328 с.

Концепція Нової української школи : Рішення Колегії МОН від 27.10.2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення 17.04.2024).

Мінекономіки: ВВП за підсумком 2022 року впав на 29,2%. URL: https://www.me.gov.ua/News/Detail?lang=uk-UA&id= b30e854d-b47d-4806-82ac-bb6daa87fa51&title=Minekonomiki). (дата звернення 17.04.2024).

Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / за заг. ред. В. Г. Кременя. Київ : Педагогічна думка, 2016. 448 с.

Омельяненко І. Вплив соціально-економічних факторів на чинне програмове забезпечення фізичної культури у загальноосвітніх навчальних закладах. Актуальні проблеми фізичної культури і спорту в сучасному суспільстві – 2020 : зб. наук. праць ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю / гол. ред. О.І. Булгаков. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2020. С. 122-125.

Омельяненко І. Культурні передумови програмового забезпечення фізичної культури в школі : зб. матеріалів І регіональної науково-практичної конференції «Фізична культура в школі: стан та перспективи розвитку». ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». Івано-Франківськ, 2020. С. 38-40.

Омельяненко І. Соціально-економічні та політичні передумови конструювання першої навчальної програми з фізичної культури в незалежній Україні. Фізичне виховання, спорті культура здоров’я у сучасному суспільстві. Східноєвроп. нац. ун-тім. Лесі Українки. Луцьк, 2020. №3(51). С. 10-16. URL: https://doi.org/10.29038/2220-7481-2020-03-10-16 (дата звернення 17.04.2024).

Онопченко Г. В. Виявлення соціального замовлення на освіту обдарованих через систему конкурсів Інституту обдарованої дитини НАПН України. Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2018. № 1. С. 79-83.

Про Державну національну програму «Освіта» (Україна XXI століття)» : Постанова КМУ від 3.11.1993 р. № 896. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF#Text (дата звернення 17.04.2024).

Про освіту : Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення 17.04.2024).

Про повну загальну середню освіту : Закон України від 16.01.2020 № 463-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text. (дата звернення 17.04.2024).

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізична культура. 5-9 класи : Лист МОН № 1/11-4630 від 01.07.2009 /редкол. Т. Ю. Круцевич та ін. Київ, 2009.

Радчук О. Наслідки карантину: що буде з економікою України після епідемії коронавірусу. URL: https://www.slovoidilo.ua/2020/03/17/kolonka/aleksandr-radchuk/ekonomika/naslidky-karantynu-bude-ekonomikoyu-ukrayiny-pislya-epidemiyi-koronavirusu (дата звернення 17.04.2024).

Розвиток інституційного потенціалу університетів у контексті глобального лідерства : монографія / за заг. ред. С. Калашнікової. Київ : Інститут вищої освіти НАПН України, 217. 205 с.

Світовий банк презентує звіт «Навички для сучасної України». URL: https://www.ipq.org.ua/ua/news/170 (дата звернення 17.04.2024).

Стан здоров'я учнів загальноосвітніх навчальних закладів. URL: https://portal.lviv.ua/news/2008/12/05/115311 (дата звернення 17.04.2024).

Стан та перспективи соціальної безпеки в Україні: експертні оцінки : монографія /О.Ф. Новікова, О.Г. Сидорчук, О.В.Панькова та ін. Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2018. 184 с.

Щорічна доповідь про стан здоров'я населення, санітарно-епідемічну ситуацію та результати діяльності системи охорони здоров'я України. 2017 рік / редкол.: П. С. Мельник та ін.. - Київ : Медінформ, 2018. - 458 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-17