Готовність майбутніх учителів іноземних мов до застосування проектних технологій у професійній діяльності: діагностика

Автор(и)

  • Ірина Бей

DOI:

https://doi.org/10.15330/esu.12.49-55

Ключові слова:

рівні готовності, професійна діяльність, діагностика, майбутні учителі, іноземні мови, проектні технології, вищий навчальний заклад, критерії сформованості умінь, методи проектування

Анотація

У статті представлено результати експериментального дослідження готовності майбутніх учителів іноземних мов до проектної діяльності в закладах загальної середньої освіти.

На основі узагальнення теоретичних засад наукового дослідження автором проде­монстровано підсумки діагностико-констатувального етапу педагогічного експерименту, який було здійснено із застосуванням цілого ряду діагностичних методів. До них було віднесено: анкетування студентів та викладачів, узагальнення, синтез, систематизацію, спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю майбутніх учителів іноземної мови, виконання практичних робіт професійного спрямування, аналіз кваліфікаційних робіт студентів.

Як зазначається у статті, розробка та застосування діагностичного інстру­ментарію базувалися на вимогах об’єктивності, надійності та валідності; автором продемонстровано механізми застосування системи критеріїв готовності студентів до проектної діяльності (до них було віднесено мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний та оцінно-результативний).

Шляхи визначення рівнів сформованості проектних умінь та навичок у майбутніх учителів проаналізовано у відповідності із стратегією наукового дослідження, яку було покладено в основу аналізу результатів анкетування студентів  денної та заочної форми факультетів іноземних мов. Це дозволило  визначити вхідний рівень готовності студентів до використання проектних технологій у професійній діяльності за всіма компонентами; представити послідовність підготовчої роботи діагностичного етапу експерименту з окресленням її основних завдань; продемонструвати підсумки математичної обробки отриманих результатів дослідження стосовно кожного із визначених критеріїв; обґрунтувати висновки та напрями майбутніх наукових розробок з означеної проблеми.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ВИЩА ШКОЛА